Váš nákupní košík je prázdný.
Zavřít
Hledat
Filtry
RSS

Články

Během podzimu se často dostavuje nachlazení, nezřídka i závažnější onemocnění, proto se více než kdy jindy vyplácí podpořit imunitu. Přečtěte si o látkách, které se přirozeně vyskytují v potravinách, a kterými nastartujete svou imunitu tak, že vás každá rýma obejde obloukem.
Velká většina populace se zajímá o celkovou kondici, o to, jak udržet zdraví na co nejvyšší úrovni a co možná nejdelší dobu, a aspoň částečně tak oddálit postupné stárnutí a nebýt přinejmenším závislý na péči někoho jiného.
Chia semínka jsou mezi superpotravinami jedny z nejpopulárnějších. Při správné přípravě jsou lehce stravitelné, jde o univerzální ingredienci použitelnou téměř v jakémkoli pokrmu a nápoji, a jejich přínos je obrovský. Pojďme se podívat, co je dělá tolik výjimečnými.
Lidé od pradávna hledají způsoby, jak povzbudit sexuální touhu, vzrušení a libido. Pro zkvalitnění a zpestření sexuálního života se již po staletí užívají látky souhrnně označované jako afrodiziaka (podle řecké bohyně lásky, sexuality, plodnosti a krásy Afrodité).
Jak by měl vypadat jídelníček, když se rozhodnu stravovat racionálně a zároveň nechci „nic počítat“, a nebo nemám nikoho, kdo by to „počítal“ za mě?
Arginin je semiesenciální aminokyselina, která se podílí na mnoha metabolických procesech a hraje důležitou roli při léčbě srdečních chorob a vysokého krevního tlaku. Je prekurzorem oxidu dusnatého, který rozšiřuje cévy a zvyšuje průtok krve. Arginin tedy zlepšuje krevní oběh, posiluje imunitní systém a má pozitivní vliv na mužské libido. [1] Tato aminokyselina také urychluje hojení ran [2], může se užívat pro snížení hmotnosti, protože podporuje spalování tuku. [3] Navíc také pomáhá snižovat hladinu cholesterolu. Další důležitou vlastností argininu je, že stimuluje tvorbu některých hormonů, především růstového hormonu a inzulínu.
Že mají kvalitní tuky naší stravě velký význam už spolehlivě víme. Dokážeme se ale na trhu s oleji orientovat? Víme, které oleje jsou kvalitní z hlediska zastoupení a poměru mastných kyselin? Proč je důležitý nejen obsah, ale i poměr n-3 ku n-6 mastným kyselinám? Pojďme se podívat na odpovědi.
Mezi doplňky stravy se čím dál častěji objevuje beta-alanin, aminokyselina, která se přirozeně vyskytuje v kosterním svalstvu. Nepatří sice mezi aminokyseliny odpovědné za proteinovou syntézu, má ale pozitivní vliv na sportovní výkonnost. V potravinách, které běžně konzumujeme, ho ve velkém množství nenajdeme, tělo si jej však dokáže vytvořit samo – rozkladem karnosinu nebo přeměnou L-alaninu. Nejsnazším způsobem, jak hladinu beta-alaninu v těle zvýšit, je ale samozřejmě využití doplňků stravy.
TOPlist